Firma care monitorizeaza traficul online al cateva sute de siteuri de stiri (printre care CNN, BBC si Reuters), Akamai Technologies a constatat un salt al traficului la 4.2 milioane de vizitatori/minut (salt de la 3 milioane din momentul in care Michael a murit).
Cautarea de stiri sau impartasirea de impresii a dus la gatuieli in functionarea siturilor de stiri sau a retelelor sociale. Pagini ca “Michael Jackson RIP” au ajuns la peste 100.000 de vizitatori si Twitter a mers greu peste noapte fiind in imposibilitatea de a efectua cautari.
TechCrunch arata si film emotionant despre efectul anuntarii mortii pe Twitter:
Spam-ul si malware-ul si-a facut loc imediat de dimineata, un prim val fiind un mesaj cu titlul “Confidential — Michael Jackson” care ducea spre un site de phishing/malware. Motoarele de cautare (Google, Bing, Yahoo! etc…) au scartait si ele (un timeline frumos aici si trendurile Google aici).
Michael, totusi, continua sa traiasca prin YouTube.