Am firma. Cum fac un site?

Analizam solutiile existente pentru ca o firma de nivel mic sau mediu sa “aiba site”. Asa ca bazat pe experienta, am cautat sa enumar cateva dintre rutele posibile pentru a avea prezenta pe web:
  • Se face o adresa de email @yahoo.com, se trece pe cartile de vizita si contul e verificat de doua ori pe an desi Yahoo Messenger anunta ca ai  zilnic inca 10 de mesaje necitite. Peste un an se angajeaza o secretara, care se supara, pleaca dupa doua luni si sterge toate mailurile si contacte stranse. Orice ar fi, adresa web ramane www.firma_mea_ionel9@yahoo.com.
  • Unul dintre patroni, sau odrasla unuia dintre ei, care se pricepe la NFS7, creeaza o pagina in Microsoft Word plina de “mso:normal” si face upload pe un site gen .home.ro sau alt serviciu gratuit. Pozele din pagina sunt TIFF devenite JPG si pagina de index are 5 mega fara incluziuni. Evident, pagina va contine un GIF animat cu lilieci sau “nou” rotindu-se. Pagina va sta neactualizata 5 ani si va muri ca GeoCities.
  • Se angajeaza un webdesigner care genereaza 4 html-uri care arata beton, pune toate exemplele gasite de jQuery pe toate divurile cu id si clasa, si bonus o pagina cu un script popular de contact in PHP. Siteul va contine in final 6 fisiere text, 16 directoare a cate 1024 imagini identice cu variatie de culoare, un PSD de proba, 2 WAV-uri si 3 Flashuri. Versiunea Flash arata perfect. Versiunea HTML merge doar doar in Firefox 3.6 cu rezolutie 2048×1024 iar in IE e alba ca o coala 😛
  • Exista cazul fericit si preferat cand webdesignerul foloseste WordPress (sau oribilul Joomla) sau alt CMS opensource la care adauga (creeaza) o tema si ceva pluginuri. Oricum solutia open source (si plugin-urile) trebuie actualizata zilnic, pentru ca a aparut un nou patch vital care, in sfarsit, impiedica sfarsitul lumii.
  • Se angajeaza un programator care nu place sau nu colaboreaza bine cu webdesigneri. Siteul e functional, are tone de cod poetic in spate, un admin multifunctional, si un frontend cu grafica compusa din doua linii si multe div-uri gri cu padding: 5px si paleta de culori Google. Siteul de prezentare contine 3 poze facute de patron intr-o zi innourata si un singur CSS sprite cu bullet-uri si pictograme pus de programator pentru optimizare. Siteul se incarca in 0,0000000000001 ms iar formularul de contact poate fi sortat dupa data in timp ce face fade din neant. In afara de logo, nu se intelege nimic (cazul meu :P).
  • Se angajeaza un expert SEO – sunt folosite 5 taguri: title, meta, h1, h2, strong. Restul e text repetat cu diferite acorduri plus o imagine cu alt-ul pe 3 randuri. Numele firmei apare o data in cele 5 pagini. Produsul sau serviciul de 2 ori. “anunt, gratis, sex, jocuri, joburi” de 1000 de ori.
  • Se contracteaza o firma de dezvoltare pentru a crea siteul web. Pret intre 300RON si 2000EUR. Dezvoltarea dureaza intre o saptamana si 3 luni. Desi proiectul demareaza cu idei simple si pertinente, totusi complexitatea variabilelor si cerintelor creste edificator si siteul ajunge un mamut semifunctional. Intretinerea va costa undeva intre 50 si 500 de euro pe an si orice actualizare va bloca siteul pentru 3 zile.
  • Se creaza o pagina pe Facebook si se urmareste cu refresh atingerea celor 30 de likeri pentru Facebook username. Daca produsul/serviciu e bun/popular dupa 2 zile de autolike vine primul like al unui FaceDoe.
  • In cazul firmelor mari siteul de prezentare si servicii devine usor si portal, si site de stiri, server de email gratuit si comunitate. Poti gasi orice mai putin ce cautai iar serviciul de care aveai nevoie e in lucru sau nu merge.
This entry was posted in Devel, Diverse and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Am firma. Cum fac un site?

  1. NTQB says:

    As mai adauga contorul de vizitatori, butonul home animat si cateva sageti care se rotesc…. toate cu border 5.
    Textul va fi de culoare alba pe un fundal alb.
    Sa nu uitam si de Powered by, Realizat de, O solutie, Site realizat de, etc.

Comments are closed.