Pagina de Facebook sau siteul firmei?

Pagina de Facebook sau siteul firmei? Am dat peste articolul asta, care mi-a oferit la o intrebare care suna atat de extremist, un raspuns fix la mijloc. Tocmai imbinarea celor doua poate da maximul de performanta 🙂

Desi tehnologiile de prezentare, publicare si dezvoltare web s-au imbunatatit semnificativ in ultimii ani, raman destul de greu accesibile, sau chiar interzis firmelor care folosesc informatizarea si comunicatiile in afacerea proprie doar pentru stocuri si Solitaire sau, mai rau, nu-l folosesc.

Firmele noi deschise, care aduc un produs/serviciu nou la nivel de mini afacere, au minim urmatoarele optiuni pentru realiza un site de prezentare:

  • Solutie proprie facuta in Microsoft Word sau decedatul FrontPage si gazduita pe un server gratuit gen .home.ro. In timp actualizarea siteului devine un chin si un haos. Exista si cazul fericit cand se foloseste o solutie open source (ideal WordPress) cu avantajul primar, continut divers si actualizat usor.
  • Un site dezvoltat de o firma specializata. Preturile de dezvoltare variaza intre 300 ron si 2000 euro in functie de necesitati, comunicarea e de multe ori dificila, iar intretinerea siteului e intre 50 si 500 euro pe an 🙂
  • Se creaza o pagina pe Facebook. Upload de logo, ceva date de identificare si prezentare, 2-3 posturi, 5-6 invitatii si pagina e gata. Functionalitate gratuita si completa de comunicare, feedback, statistici si administrare. Fara griji, hosting, know-how, negocieri, preturi si alte piedici tehnice.

Companiile mari si bogate in resurse investesc in cercetare, interfata si continut adecvat pentru siteul de prezentare si servicii. Pentru companiile mici, la inceput, care nu au nevoie si acces la acest gen de resurse, doar pagina de Facebook functioneaza miraculos.

Totusi, in timp, pe parcursul dezvoltarii si acumularii de experienta, siteul de firma ramane principala sursa de prezentare a continutului propriu si a mecanismelor specifice afacerii. Orice post pe pagina de Facebook va trebui sa fie insotit in timp de informatii detaliate oferite de paginile si modulele siteului de firma. In plus, vizitatorii siteului popularizeaza prin share, recommend sau like imaginea produsului, serviciului, brandului sau a firmei.

PS: felicitari cautareduceri.ro pentru atingerea primilor 2000 de likeri, PetsBox pentru cei 3000 si Kuponiadei pentru cei peste 88000 de likeri pe Facebook 🙂

This entry was posted in NewMedia and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Pagina de Facebook sau siteul firmei?

  1. Pingback: Post de spam si plictis ;) | GanaiteD

Comments are closed.